Dag 80 Roncesvalles - Larrasoaña

15 juli 2015 - Larrasoana, Spanje

Meer dan 300 pelgrims stromen tussen 6 en 8 uur uit de herberg in Roncesvalles, ik ben er één van. Voor me lopen mensen en achter me. Hier moet ik echt aan wennen.
Ik krijg de neiging mijn tempo erop aan te passen, achter mensen te blijven of er juist voorbij te gaan maar dat heeft geen zin.
Leerpuntje 1: mijn eigen tempo blijven volgen.
Eindelijk ook echt in Spanje, geen sandwich meer maar een bocadillo en de koffie heet nu cafe con leche. Smaakt beter en is ook een stuk goedkoper.
In mijn hoofd was nu het gemakkelijke stuk van de camino begonnen maar merk ineens dat ik nog steeds wel moet blijven lopen ondanks de hitte.

Op de meeste camino's lijkt er in het hoogseizoen een tekort aan bedden te zijn. Tot nu toe heb ik er nog nooit last van gehad en wil ik me er daarom ook niet vooraf druk over maken. Op goed geluk ga op de mijn eerste keus herberg af in Larrasoaña, hop dat er nog plek is. Ik blijk de eerste te zijn.... Na mij komen nog 7 mensen.

Kortom, ik ben van mijn apropos. Gaat wel goedkomen.

Vandaag 28 km. Totaal 1865 km.

1. DE BRIER Jos:
    17 juli 2015
    Viva Espanja, ja het gaat je goed daar in Spanje. Hopelijk vindt U steeds een plaatsje om te slapen en moet U niet te ver lopen om een andere te vinden. Wij zijn zo wel enkele malen te laat gekomen en dienden verder te zoeken, soms wel 12 Km verder en dan is het erg.
  2. Nancy Hendriks-Durand:
    24 juli 2015
    Is inderdaad prima om gewoon je eigen Tempo te lopen! Carl heeft vandaag de vierdaagse uitgelopen, je krijgt de groetjes van hem!