Dag 8 Vessem - Postel/Retie

4 mei 2015 - Postel, België

"Maar wilt u misschien een kopje koffie?" Verwonderd kijk ik de vrouw aan.
Ik sta in een woonwijk in Duizel op de plattegrond te kijken of er een brievenbus en een koffieplek is, maar kan het niet goed vinden. De vrouw is net even verderop uit een huis komen lopen.
"Loopt u naar Santiago?", vraagt ze. "Mijn vader is ook naar Santiago gelopen, we vinden het leuk om pelgrims uit te nodigen."
"Ja graag", antwoord ik verbouwereerd op haar uitnodiging. Dit had ik niet verwacht.
Even later klets ik met haar en haar man aan de eettafel over mijn reis en die van haar vader en over ons aller werk, ondertussen worden alle knuffelbeesten aan mij voorgesteld door hun dochtertje Mila en laat hun zoon Sam laat zien hoe hij een monstertruck bouwt van lego. Ik word er helemaal blij van. Bij het afscheid krijg ik nog een appel mee. Met een grote smile loop ik verder, mijn dag kan niet meer stuk.

Twee uur eerder ben ik in Vessem vertrokken, opnieuw afscheid van Ria. Zij loopt met Grattan naar Veldhoven en neemt daar de bus en trein naar huis. Dit keer voelde het afscheid gelukkig een stuk lichter.

Na Duizel loop ik door een mooi natuurgebied. Bij een meer fladderen 1000en meeuwen (?), samen maken ze een enorm kabaal, prachtig om te zien en te horen.
Het gastenverblijf in het klooster van Postel is helaas nog zo'n 2 maanden dicht wegens renovatie; een paar km verderop vond ik opnieuw een te duur hotel. Ik merk dat ik steeds meer op de centen moet en wil letten, want het geld gaat erg hard zo.

Vandaag 29 km. Totaal 211 km.