Dag 27 Troyes - Foret Chenu

23 mei 2015 - Saint-Phal, Frankrijk

's nachts in bed bij het omdraaien voelt het ineens alsof mijn ribben gekneust zijn en ik weet weer hoe laat het is: bechterew slaat weer aan. Ik had het kunnen weten, de afgelopen was ik stijf en moe. Allemaal voortekenen.
Bechterew is een vorm van reuma waarbij vooral de rug en heupen ontsteken. Ik heb een milde vorm ervan. Soms is het maanden weg en dan sluipt het er weer in voor een paar dagen of een paar weken. Zonder dat ik het meteen doorheb kan ik vooral last hebben van de ontsteking. Meestal is Ria het als eerst door door hoe ik me beweeg. Het maakt me moe, soms bijna koortsig. Het verklaart achteraf mijn plotselinge moeheid van 2 dagen geleden. Gelukkig heb ik een goed medicijn. Eén pil remt bij mij meteen de ontsteking en neemt de pijn weg. En rustdag èn ontsteking weg, dat biedt perpectief.

De tocht van vandaag begint om 0730 en gaat meteen door het centrum van Troyes. Er is een bakker open en jawel, ook een koffie! Verder is er vandaag waarschijnlijk geen bar meer open dus als ik na 500 meter bijna het centrum uitloop en ik weer een open koffiebar zie, ga ik weer naar binnen. Om 0900 begin ik echt.

Een mooie tocht vandaag met goed weer. Eerst open velden en daarna een slingerpad door klein dal. Er is heel weinig onderdak hier, daarom heb ik gister al een particulier adres gebeld waar ik terecht kan. Het onderkomen blijkt in een heel schattig en comfortabel tuinhuisje te zijn dat ik helemaal voor mezelf heb, ik krijg er ook avondeten en ontbijt bij voor in totaal €35. De ontvangst is vriendelijk en zakelijk. Meteen stempelen en afrekenen met 2 extra biertjes erbij. Om 1900 zal het avond eten gebracht worden, en meteen ook het ontbijt voor morgenochtend.

De avond ben ik en eet ik voor het eerst weer alleen. De stilte is prettig. Maar het alleen zijn is ook relatief. Terwijl ik alleen de vogels hoor fluiten volg ik een tijd lang het songfestival via het commentaar van Ria en een vriendin van haar, per chat. Ik lees ik dat er vals gezongen wordt, Trijntje er toch vooral door de rare soepbroek uit ligt, over sm pakjes en bungy jumps.
Somewhere out there.

Vandaag 29 km. Totaal 738 km.

1. Paul:
    25 mei 2015
    Heerlijk: koffie en camino.