Dag 96 Moratinos - Calzadilla de los Hermanillos

31 juli 2015 - Calzadilla de los Hermanillos, Spanje

Ria raadt me vandaag de municipal aan in Calzadilla. Eigenlijk wilde ik verder lopen, maar als ik voor deze albergue sta vind ik het ook wel weer genoeg voor vandaag. Ik ben er zelfs de eerste pelgrim van vamdaag, en ook de eerste pelgrim van deze vrijwillige hospitalero. Vandaag is hij pas begonnen, hij blijft 2 weken in deze zeer rustige albergue. Tegen de avond heeft hij zijn enige boek al half uit. Later komen nog drie engelse dames. Hij noemt ze turigronos, en ik geef hem gelijk. Gelukkig blijf ik alleen in mijn box van vier bedden. De dames zitten samen in een andere box.

Het dorp lijkt een nederzetting in een western. Teee keer een bar, een municipal, nog twee privealbergues die ook meteen de restaurants zijn, en winkeltje dat ik niet kan vinden omdat het bij iemand thuis blijkt te zijn, en op het uiteinde van iedere straat kijk je zo weer de meseta op of in. Miaschien wonen er honderd mensen. Voor de herberg staat een tractor geparkeerd.

Als ik ga slapen zijn de dames ook net teruggekeerd. Ze blijven nog een tijdlang in bed luidop fluisteren over een erg aantrekkelijke man die ze ontmoet hebben en waar ze morgen, al dan niet met een taxi, heen zouden moeten gaan om de meeste kans te hebben hem weer te ontmoeten.
Het gaat niet over mij. Goodnight.

Vandaag 23 km. Totaal 2235 km.

1. Paul:
    4 augustus 2015
    Het is een kunst om in het nu de parels te zien die aanwezig zijn,
    in plaats van de parels die wellicht via taxi elders in tijd en ruimte beschikbaar zouden kunnen zijn ;-)