Dag 103 Trabadelo - Alto do Poio

7 augustus 2015 - San Martín de Elines, Spanje

Vandaag de klim naar O'cobreiro. Eigenlijk wilde ik er blijven, maar het was er zo druk en toeristich dat ik toch doorliep. Met behulp van mijn privehelpdesk thuis (ook bekend als Ria) uiteindelijk doorgelopen naar Alto de Piolo. Na en fikse klim ineens een herberg links en een herberg rechts van de weg, een gijne plek. En wie zijn er ook:de club van 62 en Josko de Kroaat. Leuk om ieder weer terug te zien.

Tijdens het bier op het terras zegt Bob (uit 1962 en uit California) dat hij voor het eerst op de camino fijn vind om in de zon te zitten. En verhip, ik ook. Het is niet meer echt warm. We zitten op ruim 1300 meter hoogte, het begint te waaien, truien gaan aan, een parasol waait omver. Que pasa! Het wordt zelfs guur en iedereen eet binnen. Gezellig ook, aan een lange tafel schuift iedereen aan.

Hst is nog net licht als er twee Poolse nonnen erg vermoeid binnenkomen. Er is geen plek meer op een slaapzaal, er is alleen nog een tweeersoons kamer. De nonnen willen vermoeid rechtsomkeer makem. maar dan schiet één van de club van 62 omhoog en zegt dat ze.moeten blijven, hij betaald voor hen de kamer en hun eten. Eerder was het sl een beetje duidelijk, maar dan pas blijkt hoe katholiek hij is.

Even later hebben we het over wat religie voor hem betekent. Hij is slim, is advocaat, maar ik schrik van een plotse harde amerikaanse rigiditeit als hij heel serieus zegt dat je keuzes moet maken in je leven want er zijn uiteindelijk maar twee opties:"or you go to heaven or you go to hell, you need to choose.where you are up to".
Ben blij met deze hemelse camino.

Vandaag 28 km. Totaal 2441 km.

1. DE BRIER Jos:
    10 augustus 2015
    Het innerlijke van een mens is soms niet te achterhalen. Ieder moet in zijn leven een keuze maken.
  2. Jantje Meinema:
    10 augustus 2015
    Ben benieuwd hoeveel km je nog hebt te gaan. Als je er bent heb je eigenlijk van Nuis naar Santiago gelopen, want dat eerste gedeelte had je eerder al afgelegd!!
    Ik volg je op de voet, om in stijl te blijven.....
    Groetjes!
  3. Jantje Meinema:
    10 augustus 2015
    Ben benieuwd hoever je nog hebt te gaan. Als je er bent heb je eigenlijk van Nuis naar Santiago gelopen, want dat eerste gedeelte had je eerder al afgelegd!
    Ik volg je op de voet, om in stijl te blijven .......
  4. Nancy Hendriks-Durand:
    11 augustus 2015
    Ria is toch wel jouw steun en toeverlaat, zelfs op afstand, prachtig om zo met elkaar verbonden te zijn