Dag 58 Perigueux - Les trois freres

23 juni 2015 - Douville, Frankrijk

Ria komt nu echt snel, vrijdag zal ik haar zien. Blij! Ik verheug me er al weken op. Merk ook dat daardoor de camino de afgelopen weken anders was. Ik loop naar het moment toe dat ik haar zie en dat is anders als dat ik gewoon hier en nu onderweg ben. Er is nu ook een sterk 'dan en straks'.

Qua tijd zou ik nog een dag kunnen blijven in Perigueux, het is een mooie stad. Al mijn twijfelervaring zet ik vandaag in. Should I stay or should I go? I go!

Vanuit de refuge moet ik dwars door de oude stad op weg richting Bergerac. De gezelligheid van de stad en alle bars die in de ochtend open gaan, samen met het nu al warme weer maken me blij. Ja! Frankrijk, terassen, lekker weer, la vie est belle. Ik loop nog even de kathedraal binnen. Hij is heel anders dan alle andere kerken. Hij lijkt bijna vierkant met het altaar in het midden. Op iedere plek schijnt de zon anders naar binnen, het heeft iets magisch voor me. Ik blijf er bijna een uur lang in dolen. Nou ja, ben mogelijk ook een beetje hyper en vind alles mooi en leuk ;-). Binnenkort zal er een groot orgelconcert zijn, het orgel wordt net nu gestemd. Alle tonen komen langs van zuiver naar erg vals en terug. Een prettige levendigheid. Weer een orgel!

Als ik uiteindelijk doorloop kom ik langs een hotel met een erg aantrekkelijk mooi terras aan de rivier. Twijfel twjfel, nee ik loop door!

Na 29 lekkere kms ben ik op het eindpunt. Dit keer en camping met 'chalets' voor pelgrims. Het blijken een soort stacaracans te zijn met alles erop en eraan. Ineens ben ik met vakantie! Er ligt een mooi meer voor me en een apart zwembad met ligstoelen. Daar moet ik heen. Even zwemmen en een heel ander soort beweging dan wandelen en rennen.
Liggstoelen in de zon! Het lijf van een wandelaar ziet eruit als een wielrenner. Bruine kop, spierwit bovenlijf, bruine armen, spierwitte voeten tot sokhoogte met daarboven charmante bruine benen. Gelukkig ben ik de enige zwemmer en zonnebader. Ik durf.

De camping heeft een pizzarestaurant. Met terras, een heerlijke avondzon, lambrusco, uitzicht op het meertje, en een voldaan gevoel.
Soms heb je van die dagen ;-)))

Vandaag 29 km. Totaal 1422 km.