Dag 69 Pellegrue - Saint-Hilaire-de-la-Noaille

4 juli 2015 - Saint-Hilaire-de-la-Noaille, Frankrijk

"Nou, en hier kun je de sleutel ophalen en hierboven kunnen pelgrims dan slapen. Zo werkt dat". Terwijl Ria en ik 's morgens aan het inpakken zijn in het nog helemaal stille dorp, horen we buiten, beneden ons raam, plots hardop deze Nederlandse zin. Als we uit het raam kijken zien 2 mannen met rugzakken waarvan de één van alles over de camino aan het uitleggen is aan de ander.
"Ja precies, klopt helemaal", roept Ria van boven terug naar de mannen die ervan schrikken.

Even later zitten we samen met hen op het terras van de bar die al vroeg open is. Er heeff zich nog een vrouw bij hen gevoegd. Degene die alles aan het uitleggen was blijkt ook vanuit Nederland de hele camino naar Santiago aan het lopen te zijn, hij is een week voor me vertrokken. De andere man en vrouw zijn vrienden van hem die vannacht uit Nederland zijn komen rijden en hem net voor het dorp als verrassing opgewacht hebben. Zij lopen 3 dagen samen op. Allen zijn het ervaren vierdaagse wandelaars. Ineens kom ik zomaar een andere Nederlandse pelgrim tegen en beide zijn we net nu omringd met vrienden of partners :-)) Later komen we hen nog een paar keer tegen.

Vanavond zullen we Huub, en vriend van mij ontmoeten en een avond met zijn 3en zijn. Morgen gaar Ria naar huis en ga ik samen met Huub een week verder lopen. Einddoel van vandaag is La Reole, een stadje met een treinstation waar vandaan makkelijk naar Bordeaux gereisd kan worden. Voor Ria ren Huub beide handig.

Ria en ik zoeken een goed onderdak voor deze avond maar kunnen het niet vinden. Er zijn gastfamilies voor pelgrims maar dat is voor vanavond niet passend, we willen immers vooral met 3en veel bijkletsen. Ook zijn er geen hotels vrij. Uiteindelijk vinden we 5 km voor La Reole een gite waar we ook kunnen eten. Ondanks dat Huub vannacht gereisd heeft en niet geslapen heeft s het voor hem geen probleem die 5 km te lopen.

Het is weer warm vandaag en ben vooral voor Grattan blij dat we niet veel verder hoeven. Vorig jaar in Kroatie leek hij geen enkel probleem te hebben met het lopen met ons in de hitte, dit jaar stoppen we vaak omdat we merken dat hij het zwaar heeft. We vragen ons af of hij inmiddels al teveel een stadshond geworden is, of dat het nu echt veel warmer is.
Als we bij de gite buiten met de eigenaren aan het bier zitten zien we Huub in de verte met kwieke pas aan komen lopen. De eigenaresse is er helemaal van onder de indruk.
Het is goed elkaar te zien en het maakt me blij met deze mensen te zijn die speciaal komen om me te vergezellen.

Vandaag 20 km. Totaal 1587 km.