Dag 105 Samos - Morgade

9 augustus 2015 - A Pena, Spanje

De minimum afstand die ieder af moet leggen om in Santiago een Compostella te krijgen is voor wandelaars 100 km. Vandaag passeer ik dit 100 km punt. In Sarria, dat er net voor ligt, beginnen dan ook erg veel mensen. De camino wordt er druk.

In Sarria kijk ik op een terras wat er allemaal gebeurt. De wandelaars van vandaag zijn al vertrokken, die morgen vertrekken komen nu aan. Veel rolkoffers rammelen door de straat. Waar ik in Frankrijk nog helemaal alleen was, zijn er vanaf hier honderden mensen per dag onderweg. 100den onbekenden, ieder met een eigen reden om hier te gaan lopen. Maar terwijl ik er eerst tegenop zag, vind ik het nu eigenlijk wel gezellig. Met z'n allen op weg naar Santiago!

'S avonds slaap ik in een fijne herberg. Veel 2 persoonskamer, en één zespersoons, daar slaap ik. Bob en Patrick, de 2 Amerikanen zijn er ook, de club van 62 is compleet Josko, de Kroaat (uit 65) loopt door, hij wil vanavond onder de sterren slapen. We eten samen met iedereen die op de zespersoons slaapt. Ik geniet van het gezelschap.

Dan stopt er een taxi, vier Spaanse vrouwen in wandelkleren stappen uit. Hun koffers zijn al eerder binnengebracht door het bagagevervoer. Eén van de vrouwen loopt meteen naar binnen en vraagt hoe laat het ontbijt is. Dat is vanaf 8 uur. Met de taxi wordt afgesproken dat hij hen om 8.30 uur weer op komt halen.
Deze camino is een feest voor ieder.

Vandaag 28 km. Totaal 2492 km.

1. Marc:
    12 augustus 2015
    Ha ha, ik ben benieuwd hoe het file lopen met de turegrino's je verder bevalt. Trouwens, het lijkt erop dat je met je club van 62 inmiddels een soort van camino family lijkt te hebben... Proficiat !?
  2. Nancy Hendriks-Durand:
    17 augustus 2015
    dat is een beetje het vierdaagse idee, met z'n allen aan de wandel