Dag 106 Morgade - Ligonde

10 augustus 2015 - Ligonde, Spanje

Stemmingswisselingen...
Aan het begin van de dag merk ik dat ik afscheid aan het nemen ben van de camino. Nog vier dagen van ieder 25 km, dan ben ik er. De drukte nu, zoveel nieuwe mensen. Het is goed zo.
Maar na dit afscheid, en daarmee ook de figuurlijke afstand die ik genomen heb, vind ik het ineens ook weer erg mooi. Het is banuit mijn huis mijn flow die me tot hier gebracht heeft en waar ik.nkg steeds inzit. Ik stel me ineens voor hoe alleen ik begonnen ben en gaandeweg vanuit alle richtingen zich steeds meer mensen hebben aangesloten, nu allemaal richting Santiago. Met dit beeld krijg ik er weer ontzettend plezier in. Allemaal mensen, ieder met een eigen reden en op een eigen manier, sommigen al duidelijk met geblesseerde benen. Maar allemaal met het hoofd richting Santiago.

'S avonds kom ik in een simpele, maar erg fijne donativo albergue in Ligonde. Deze week zijn er 2 stellen uit Barcelona hospitalero, ze zijn er samen met hun 5 kinderen. Ze doen dit uit religieuze motieven, ook omdat ze zelf allemaal ervaren hebben hoe fijn de camino kan zijn. Samen weten ze een erg fijne sfeer te creeeren. Ook hier geldt weer, iedereen is welkom. Of je wel of geen geld hebt en.welke motieven je ook hebt.
'S avonds is er een gemeenschappelijke maaltijd, allemaal aan een lange tafel. Alle kinderen eten mee en zijn druk bezig om zinnetje in het Engels te leren. Alles is goed.

Vandaag 27 km. Totaal 2519 km..