Dag 2, 24 km: afscheid

27 april 2015 - Maarssen, Nederland

Ongemak vandaag. Ria, Grattan en ik lopen naar Breukelen, daar komt het afscheid. En het is ook nog eens koningsdag...
Alhoewel A'dam soms nog in ooghoeken zichtbaar is, zijn we 's morgens plots ook echt de stad uit. We lopen langs het riviertje de Winkel, en zoeken iedere keer de stukken waar we Grattan vrij kunnen laten lopen.

Voor wie het nog niet weet; Grattan is sinds augustus vorig jaar onze hond, een souvinier van onze wandeltocht van Wenen naar Triest. Ongeveer de 12e dag (van de 23) lopen er ineens een hond achter ons aan. We geven er geen aandacht aan, vragen aan mensen of ze de hond kennen en zo niet, of ze een hond willen. Na 2 uur lopen geven we hem och maar een keer water en een aai. Eigenlijk best wel gezellig een hond...
Die avond laten we de hond al met pijn in ons hart buiten staan in de verwachting dat hij de volgende ochtend weg is. Echter, 's morgens staat hij op ons te wachten en loopt vrolijk weer zo'n 30 km mee... en dit herhaalt zich 11 dagen. Tranentrekkend toch?
Er is nog een heel vervolg voordat ie bij ons in a'dam is, maar dat een volgende keer. Terug naar vandaag.

Vie 'de winkel' komen we in Vinkeveen en via een groot stuk langs de snelweg in Breukelen. Daae lopen we wat ongemakkelijk langs het koningsdaggedruis. Voor mij een te groot contrast. Even later nemen we afscheid op het station. Ik weet dat deze camino iets is wat ik alleen moet doen, maar afscheid is 'niet leuk' en verwarrend. We zien elkaar minstens 2 maanden niet. Gelijktijdig roept deze camino me al erg lang.

Ik ben nu echt alleen, de camino krijg ik even vol in mijn bek. Ik wil nog naar Maarssen maar wilde vooraf niets iets reserveren. Een paar km voor maarssen bel ik alle 'vrienden op de fiets' contacten maar ieder is niet thuis of kan niet. Uiteindelijk een B&B gevonden. Ben blij dat ik iets heb, maar de kamer is zo klein en rommelig dat ik ervan versteld sta dat ze dit op deze manier verhuurt. De kamer most €55 en reken ook uit wat alle 120 overnachting op deze manier zouden kosten... Oke, ik moet nog wat ervaring opdoen hoe goede slaapplekken te vinden. Vandaag:24 km. Totaal: 42 km