Dag 45 Cluis -Gargilesse-Dampierre

10 juni 2015 - Gargilesse-Dampierre, Frankrijk

Als ik opsta hoor ik getik tegen het zolderraam: regen. Prima, laat het nu maar regenen, ga ik rustig aan ontbijten, is het straks hopelijk droog. Ik heb geen plan gemaakt voor wat ik ga doen, ik heb het naar mijn zin. Waar ik ook uitkom zal het goed zijn.
Ik heb nog 2 eieren van gister en haal nog even brood en kaas. Als ik de 100 meter van de boulangerie terugloop is het aan het stortregenen. Gelukkig hou ik het met een sprintje nog redelijk droog.
Het blijft regenen, dus na het ontbijt nog extra koffie en veeg ik het huisje nog een keer aan.
Om 12.00uur is het al even gestopt met regenen en ben ik er helemaal klaar voor, maar als ik buiten sta komt er zo'n dreigende lucht op me af dat ik toch maar even weer ga wachten. Ik begin wel ongeduldig te worden, heb zin om te lopen en verder te trekken. Ineens komt Didier binnenzetten. Hij is de fransman die ik al in le Chemin tegenkwam en met wie ik een week geleden een hotelkamer gedeeld heb. Hij liep toevallig langs deze refuge en zocht een droge plek om te lunchen. Om 1300 is het genoeg wat mij betreft, ik vertrek. Didier blijft nog even en gaat nog 15 km.

Dat is ook de eerst volgende stop, daar kijk ik wel of ik nog verder ga. Maar als ik na 14 km er al ben, in Gargilesse-Dampierre, ben ik ineens in een mooi kunstenaarsdorp. De omgeving lijkt ineens helemaal veranderd. Als ik koffie ga drinken op een leuke plek vraagt de eigenaar of ik al onderdak heb. Hij biedt me een hotelkamer aan met half pension voor €45, ik ben om. Ik hou het bij deze 14 km voor vandaag.

Eerder zag ik dat een andere pelgrim, die ik al een tijdje via een blog volg, van route is verwisseld en vlak bij mij in de buurt moet zijn. Ze is net voor me ook vanuit Nederland vertrokken. In Gargilesse komen de beide routes samen. Ik stuur haar een bericht, ze bericht terug dat ze 10 km voor Gargilesse zit. Als ik morgen laat vertrek kunnen we samen koffie drinken en verhalen uitwisselen. Zo spreken we af. Meteen een heel goed excuus om morgen goed uit te slapen en aan te lummelen in dit prettige hotel. Vandaag 14 km. Totaal 1138 km.

1. Joost:
    12 juni 2015
    geniet van zo een lekker dagje tussendoor. Santiago loopt heus niet weg
    joost