Dag 83 Cirauqui - Villatuerta

18 juli 2015 - Villatuerta, Spanje

Na de mooie ervaring van gisteren wilde ik vandaag eigenlijk weer vroeg opstaan. Maar 's morgens zijn anderen me net voor en omdat ik het altijd zo'n druk gedoe vind gelijktijd in een kleine ruimte op te staan, blijf ik nog even liggen. Geen haast of geen doel vandaag. De eersten vertrekken in het donker.
Als ik klaar voor vertrek ben beginnen de ramen ineens te klapperen door een plotselinge wind, buiten is in de schemering net te zien dat er massieve regenwolken op ons afkomen. Toch maar even wachten. Snel begint het te onweren, stortregenen en te hagelen. Goed dat ik later opgestaan ben en ik hoop dat het goed gaat met de mensen die me net voor waren de volle laag over zich heen krijgen.
Een uur later loop ik alsnog. Tien km verderop weet ik een erg fijne herberg waar ik nieuwsgierig naar ben, en omdat ik later vertrokken ben besluit ik daar heen ga en niet verder. Het is nog bewolkt en heerlijk fris, kijk om me heen en realiseer me nu pas echt dat ik in Spanje ben. Alles is.mooi, het lopen is heerlijk, ik ruik, ik zie, ik hoor, ik heb tijd, grote grijns... De camino is prachtig!

Om half elf ben ik al bij de herberg. Ik kan ook al meteen in de herberg.
De rest van de dag hang ik in hangmatten, klets wat met anderen die er ook vroeg zijn, eet en drink samen. Plots een heerlijk luie dag.

Vandaag 10 km. Totaal 1922 km.

1. Nancy Hendriks-Durand:
    24 juli 2015