Dag 84 Villatuerta - Torres del Rio

19 juli 2015 - Torres del Río, Spanje

Even na vijf in de ochtend wordt ik wakker. Ik heb er zin in, opstaan en wegwezen. Het loopt heerlijk in de donkere koelte.
Na 5 km is er een tankststion in Estella met een koffiebar die ook nog open is. Helemaal goed!
Al maanden kom ik wel mensen tegen maar jet lopen deed ik alleen. Vandaag ineens raak ik al lopend aan de praat met een Duitser die ik al een week zie maar nog niet gesproken heb, even later sluit er zich een Tsjechische bij aan en lopen we uren lang met drieen op. Dan druk aan de praat, dan een tijdlang zwijgend. Heel bijzonder voor me hoe dit ineens natuurlijk lijkt te gebeuren zonder dat er iemand moeite voor lijkt te doen. Pas 20 km later gaan we in Los Arcos even natuurlijk weer ieder onze eigen weg.

De laatste 7 km na Los Arcos doe ik als het al een eind in de middag is en erg heet. Het eerste stuk voelt ook moe en warm maar dan krijg ik ineens een tomeloze energe. Er lijkt geen hitte meer te zijn en geen vermoeidheid. Het is een kick om te lopen, in Spanje, dag na dag.
Verder geen woorden voor.

Vandaag 32 km. Totaal 1954 km.

1. Ria:
    21 juli 2015
    Ik wil ook foto's ❤
  2. Diana Quanjer:
    22 juli 2015
    Hola Peregrino,
    Dat tankstation in Estella komt me bekend voor. Een week voor het hospitaleren heb ik gelopen van Pamplona tot Najera. We hebben er ook koffie met verse croissant gedaan. Wat werkt de Camino toch verslavend, om zonder fysieke of mentale problemen in de hitte te lopen door een mooi landschap en dat de vriendelijke contacten met mede pelgrims zo soepel gaat! sterkte Diana
  3. Nancy Hendriks-Durand:
    24 juli 2015
    de wonderen zijn de wereld nog niet uit!