Dag 20 Chateau Porcien - Reims

16 mei 2015 - Reims, Frankrijk

Er is natuurlijk geen onbijt bij de gratis kamer en het restaurant, waar we gister met 4en gegeten hebben gaat pas om 9 uur open. Dé mogelijkheid dus om vroeg te vertrekken. Het opstaan en inpakken is wat ingewikkeld in de kleine kamer waar we met 4en slapen. Ik wil stil zijn om de anderen niet wakker te maken. Gelijktijdig kan ik door mijn rugzak in te pakken en met de spullen van anderen te schuiven geleidelijk aan steeds meer ruimte maken om mijn matras uiteindelijk weer onder een ander bed te schuiven. Lijkt wel zo'n schuifpuzzel.
Om 0715 sta ik bij de bakker brood te kopen en krijg ik van Ria al een sms met de boodschap "opstaan luie pelgrim!" Ha, toevallig ben ik deze ochtend al onderweg, puh! Ria was ook heel vroeg wakker en heeft het vondelpark al rondgerend....

Vandaag wil ik graag Reims bereiken, 40 km verder. Vanaf het vertrek voel ik die kms bijna al in mijn benen maar weet dat dat flauwekul is, mindfuck. Alleen de laatste 10 zijn meer dan ik gewend ben, dus hoppa, alleen dan maar moe zijn.
Pas na 20 km is er koffie en ben dan benieuwd hoe de volgende 20 zullen zijn. Na 2 km zet ik muziek op m'n hoofd en ineens krjjg ik de loop-kick. Ik loop ineens ontzettend blij te zijn, wat mij betreft kan dit oneindig doorgaan. Reims mag nog wel 80 km verder zijn, en Santiago liefst oneindig achter de horizon. In de verte zie ik nu al Reims met de kathedraal liggen, met een haast oneindig rechte pad tussen ons in.

5 km voor Reims ben ik dan toch weer wel 'wat moe'' en is dezelfde kathedraal nog best wel ver, dat dan weer wel. Ghislain is er al en belt me, of ik ook een 2 persoonskamer in de jeugdherberg wil voot een pelgrimsprijs van €20 pp. Ja, die wil ik, ook meteen geregeld. Voor de kathedraal voel ik me ontzettend blij en trots. Raar dat die plek dat effect heeft. In de kathedraal is een speciale ontvangst door de pelgrimsvereniging. Ghislain is er ook nog, we krijgen een mooie stempel in onze credential. Buiten hebben we ontzettend zin in een biertje om te vieren dat we daar zijn. Het worden 2 leffe's. Met ineens zware benen zoeken we de herberg.
Ik vier!

Vandaag 40 km. Totaal 562 km.

1. Paul:
    19 mei 2015
    Ha, niet caminovino maar biere-de-marche.
    Maar wel het agadium: één voor elk been!