jDag 19 Signy l'Abbaye - Chateau-Porcien

15 mei 2015 - Château-Porcien, Frankrijk

Dank allemaal voor alle beterschapswensen die ik op verschillende manieren kreeg. Het is inmiddels weer goed gekomen... Erg leuk om alle reacties te lezen , houdt u niet in ;-). Het lukt me (nog) niet om te reageren, ik hoop dit later meer te doen.
Mogelijk heb je ook gezien dat ik ieder verslag een dag later (en nu zelfs twee) schrijf. Op de avond zelf is de dag vaak nog één brij en wordt een blog insgelijks. Na een nachtje slapen gaat dat beter.

Toen ik nog steeds bijna doof in het hotel in Signy l'Abbaye aan het ontbijt kwam had de eigenaresse al naar de dokter gebeld. Ik kon langskomen, zij bracht me er zo wel even heen. Wat een service! Bij de dokter een volle wachtkamer. Komt voor mij erg ouderwets over, iets van vroeger. Hebben we dat nog In Nederland? Er zaten zo'n 8 mensen die allemaal heel erg niet naar elkaar aan het kijken waren, veelal wel op hun smartfoons.
Na een uur was ik aan de beurt, gelukkig ging hij meteen alles uitspuiten. Het eerste wat ik weer hoorde was zijn voetstappen in een holle ruimte. Wat een opluchting, ik hoor weer normaal en verder niets aan de hand, geen ontstekibg ofzo.
Na nog een koffie terug in het hotel (JA, WANT DAT MAG, I K H E B N A M E L I J K D E T i J D) ging ik om 12.15 lopen. Lekker laat maar de 25 km die ik nog wilde doen gingen vloeiend, incl de 2 x 15 minuten hardlopen met Renate. Onderweg ook de 500km grens gepasseerd.

Om 18.15 was ik in Chateau Porcien waar de gemeente voor pelgrims een gratis slaapplek heeft. In de supermarkt of in de kroeg/restaurant kun je de deurcode krijgen. Een erg fijne service! De slaapplek is een ruimte van 2 x 4 meter met drie bedden en nog een reservematras. En ja, we waren met 4en, er waren nog 2 vlamingen die in 2 weken tot in Reims lopen. Het was wat benauwd maar er gaan veel makke pelgrims in een hok. Welterusten!

Vandaag 26 km. Totaal 522 km.

1. DE BRIER Jos:
    Dag Ton,
    Fijn te horen dat alles terug goed is met de oortjes. Wanneer U van een andere pelgrim een blog hebt of mailadres, dan mag U dat aan ons gerust kenbaar maken zodat ik ook aan andere pelgrims eens een berichtje of steun kan geven. Dank U en nog veel goede moed tijdens het stappen.
  2. Nico:
    18 mei 2015
    Fijn dat je weer kunt horen! Goede wandeling de komende dagen!
  3. Vanhoudt Fernande:
    18 mei 2015
    Dag Ton ik lees dat je al meer dan 500km op je teller staan hebt dat is al een stukje stappen wij hebben dit weekend 50km gestapt in eigen streek van onze wandelclup .In Rocroi zijn wij ook al geweest met de moterhome toen we naar naar de Champanestreek gingen. Verder is het met het gehoor terug in orde en wens je het beste toe.
    Bon camino
  4. Marjanne van der Molen:
    18 mei 2015
    Beste Ton, leuk om je reisverslag hier te kunnen volgen. Een heel goede reis gewenst!
  5. Patricia:
    18 mei 2015
    Hi Ton, es freut mich sehr, dich wieder zu lesen und dass du weiter wandern kannst. Hatte mir schon Sorgen gemacht. Buen camino!
    Patricia (eine der zwei lustigen Schwester von Leffe)