Dag 22 Germaine - Montmort-Lucy

18 mei 2015 - Montmort-Lucy, Frankrijk

Vandaag is er niet heel veel keus qua etappes. Of 15 km of 37. Ik ga de lange doen maar volg niet de officiele route. Op mijn telefoon zoek ik de meest directe. Dan kom ik ook nog door een grotere plaats Epernay met zeker koffie en een postkantoor. Ik heb nog steeds het vorige routeboekje tot Rocroi bij me en kan het niet over mijn hart krijgen om het weg te gooien. Nu de kans om het eindelijk naar huis te sturen.

Ik krijg er plezier in om eigen routes te maken. Iedere keer spannend wat ik tegenkom en of het goed uitpakt of niet. Prettig om niet constant alleen de officiele routebordjes te volgen. Krijg (even) de behoeft om niet alleen de mooi paadjes te zien maar dwars door het land tegen te komen wat er tegen te komen is. Grote wegen, industrieterreinen, lelijke plekken. Er is schoonheid genoeg om iedere keer weer ook door mooie gebieden te lopen.

Na een uur lopen zie ik plots beneden op 7 km afstand Epernay liggen met voor me een heel mooie gelijkmatige dalende weg erheen. Ideaal om hard te lopen zonder echt moe te worden en gelijktijdig wel op te schieten. 20 minuten later ben ik zo'n 3 km verder. Daarna als beloning uitgebreid koffie, sandwich en postkantoor. Als ik net Epernay weer uit ben kruist de officiele route die van mij, ik blijf vandaag op mijn eigen route. Die gaat voor de rest goeddeels langs een drukke D weg gaat, het stoort me niet.

Lopen voelt gewoon erg lekker om te doen. Ik ren nog een keer 20 minuten. Het lijkt erop dat als ik tegen het einde van de dag moe begin te worden, ik daar geen last van krijg maar het me juist een heerlijk soort extra energie geeft. Het maakt me voldaan en dankbaar dat ik dit mag doen.
Liedjes van Kate Bush komen in me op: the kick inside. Vandaag 41 km. Totaal 614 km. (nog even geen foto's door gebrek aan wifi, komt later)

1. Ria:
    20 mei 2015
    Je gaat te snel! Komt straks niet uit met mijn vakantie