Dag 25 Mery-sur--Seine - Troyes

21 mei 2015 - Troyes, Frankrijk

Twee van de broeders zijn al naar hun werk als Ghislain en ik om 07.30 in de kapel aanschuiven, een dienst met 3en. Bij het ontbijt verteld de broeder dat de psalmen voor hem nog steeds moeilijk te begrijpen zijn, maar doordat hij ze keer op keer herhaalt ze voor hem een steeds andere en betere betekenis krijgen. Ik zie en hoor hoe hij kauwt op het 'paradijs als jeruzalem'. Ik voel een grote afstand maar ben blij met onze ontmoeting

Troyes is ons doel vandaag, weer ruim 30 km.

Het lijkt alsof ik ineens erg snel door Frankrijk ga. Ria schreef al dat ik waarschijnlijk te snel ga zo. Over ruim 5 weken is zij waarschijnlijk een week in de buurt van Bergerac, samen met een vriendin in een vakantiehuis. Het zou erg goed uitkomen als ik dan net in de buurt ben, de camino komt er vlak langs. Ik had eerder het idee dat ik door moest lopen om daar op tijd te zijn, maar nu lijkt het tegendeel waar.

Met dit besef voel ik ineens mijn vermoeidheid en is het vandaag meteen een zware dag. Iedere km tel ik af. 25 van de ruim 30 kms zijn vandaag over een fietspad langs een kanaal. Km 1 ziet er hetzelfde uit als km 25. Normaal hou ik van dit soort wegen maar na deze 25 km wil ik voorlopig geen kanaal meer zien en ben ik bekaf. Nog 6 te gaan.

Het signaal is duidelijk, als je moe bent moet je rusten. Na Troyes is de eerstvolgende redelijke slaapplek pas 27 km verder, morgen een dag niet lopen.

De overnachting is dit keer in het voormalige seminarie dat nu oa dienst doet als cursuscentrum voor allerlei katholieke groepen. Op vertoon van mijn creditential krijg ik voor €19.50 een mooi eigen kamertje met eigen douche en wc met frisse handdoek en lakens.
Bijkomen.

Met Ghislain ga ik voorlopig de laatste keer uit eten. Ongetwijfeld ga ik hem later weer tegen komen, maar hier scheiden onze wegen voorlopig, hij loopt morgen verder. Het was fijn hem 1,5 week ieder avond tegen te komen maar nu ook goed apart verder te trekken. Ik heb er nu behoefte aan om meer alleen te zijn.

'S avond bel ik met Marc. De vriend waar ik 2 weken geleden over schreef, hij had plots genoeg van de camino in Spanje en ging naar huis. Op hemelvaartsdag kreeg zijn vader een hersenbloeding, maandag j.l. is hij overleden. De camino roept, en stuurt je ook naar huis.
Zaterdag is de afscheidsdienst. Sterkte Marc!

Vandaa, 31 km. Totaal 709 km.

1. DE BRIER Jos:
    23 mei 2015
    Hallo Ton,
    Hier nog eens een woordje uit Assent(Bekkevoort). Doe het rustig aan zodat U niet oververmoeid geraakt want dan worden het lange kilometers. Dus op tijd en stond rust. Wij leven mee met je vriend Marc en wensen hem veel sterkte bij het overlijden van zijn vader. Verder nog een buon Camino.