Dag 26 Rustdag Troyes

22 mei 2015 - Troyes, Frankrijk

Zoals gewoonlijk ben ik om 7 uur wakker. Buiten schijnt de zon. Lekker, ik hoef niets, ik doe niets. Vandaag niet verder trekken. Uiteindelijk sta ik om 10 uur pas op. Op weg naar de stad voor ontbijt en koffie ga ik langs de kathedraal. Stempel halen. Een drietal mensen zijn er aan het afstoffen, stofzuigen en het hout aan het poetsen. Nooit gerealiseerd dat dat ook moet gebeuren in zo'n gigantisch gebouw.

Verder doe ik weinig, of misschien ben ik juist wel heel druk met uitrusten. Dat is ook een werkwoord, en ook werk. Het voelt goed te gaan zitten en te liggen en mijn lijf rust te geven. Na de kathedraal slof ik naar het centrum, ga zitten en drink heel uitgebreid koffie en werk deze blog bij. Zitten, uitrusten en bijwerken: Al 3 bezigheden. Daarna slof ik naar een cafe, tijd voor een biertje. Van het cafe terug naar bed voor een dutje, en van daaruit weer even gaan eten.
Niks mis mee.

1. Pauline Berkhout-van Buuren:
    24 mei 2015
    Goed van je. Op tijd een rustdag en even niets hoeven. Het is nu 7 uur in de ochtend van 1e Pinksterdag. Mooie wandeldag vandaag
  2. Vanhoudt Fernande:
    24 mei 2015
    Dag Ton, vandaag het feest van pinksteren. Het zonneke schijnt al goed, het wordt vast een mooie dag.
    Hier is een leuk gedichtje voor een pelgrim.

Wandelaar, jouw voetstappen
    zijn de weg, niets meer;
    Wandelaar, er is geen weg,
    de weg maak je al lopende.

Al lopende maak je de weg,
    en als je omkijkt, zie je het spoor,
    dat je nooit meer zult bewandelen.

wandelaar, er is geen weg,
    alleen de rimpelingen
    van de zee.

Buen camino
  3. Jantje Meinema:
    25 mei 2015
    Hallo Ton,
    Wat weer mooie verhalen!
    Ja, wie reist kan veel vertellen .... en als je loopt zie je ook het allermeest. Nog een Pinkstergroet van mij en goede voortzetting van je tocht!
    Groetjes,
    Schoonmama Jantje