Dag 41 Augy-sur-Aubois - Reigny

6 juni 2015 - Reigny, Frankrijk

Ik loop in een bos en tel mijn zegeningen. Ik loop toch maar hier in de natuur, ben maanden vrij, mooi weer, de blarendokter gisteren, de fiets, vanmorgen 2 keer koffie en een supermarkt waar ik gelukkig wat eten kon inslaan.

Oké, zegeningen tellen is klaar. De realiteit is verder dat ik hier voortstrompel met maar liefst 4 km per uur, er 1000en muggen om me heen zwermen, dat de zon te hard schijnt, ik eigenlijk maar 15 km wilde doen maar de 3 eerstvolgende slaapgelegenheden vanavond niet kunnen ontvangen en de eerstvolgende na totaal 28 km wel, maar dat ik er niet kan eten. Halleluja!
Ineens kom ik de 1e reclame tegen van een herberg, zo één als je in Spanje heel vaak tegenkomt. Nee, geen kosmische zegening vandaag, die kerel die zichzelf erbij op de foto heedt gezet heeft het express hier opgehangen. Paarden en ezels ook welkom. Hij stond al in de gids maar had er hem laten vallen omdat hij 5 km uit de route ligt. Als ik nog een keer reken is hij dichter bij dan die wel open is en kan ik er ook nog eten. Hij is wel pas om 17 uur thuis. Geen probleem voor mij, ik kan in de tuin zitten. Keus snel gemaakt, daarheen.

De laatste 5 km gaan over asfalt. Verstand op nul, ik ga gewoon snel doorlopen. Pijn blijft hetzelfde, duurt alleen korter. Na 3 km ben ik er ineens al. Zie je wel, Jacob heeft zelfs vandaag nog mededogen.
Ik heb het gehaald, krijg 2 biertjes, het is hier prachtig, mooie plek in de tuin met mooi uitzicht en wifi. Heb een huisje helemaal voor me alleen. Eten is klaar over en uur. De zon is weer lekker.

Don't worry, ik zal zeker niet opgeven. Schitterende tocht. Halleluja.

Vandaag 24 km, totaal 1057 km.

1. Vanhoudt Fernande:
    8 juni 2015
    Hallo Ton
    Ik hoop dat de blaren vlug zullen weg zijn want dit is wel pijnlijk.
    wij hebben wel goed nieuws onze kleindochter is geboren en het is een wolk van een baby en we zijn heel trots als oma en opa.
    Verder wens ik je nog veel goede moet, morgen is weer een nieuwe dag.
    Camino groetjes