Dag 42 Reigny - Châteaumeillant

7 juni 2015 - Châteaumeillant, Frankrijk

Alles wordt beter.
De zon schijnt en de temperatuur is iets gezakt. M'n blaar (oh oh oh oh!) voel ik wel maar doet minder pijn en ik hoef vandaag echt niet zoveel.
De eerste 10 km loop ik door een bos, niets of niemand om me heen. Al voor een dorp staat een kerk waar ineens allerlei levendigheid omheen is, 8 auto's en wel 20 mensen. Niet zo gek ook, het is zondag.Voor de kerk staat een stel dat druk gefotografeerd wordt en hun kind omhoog houdt. Later pas begrijp ik dat vandaag kinderen de communie doen. Ik herinner me precies de nieuwe 'zondagse' kleren die ik kreeg en een nieuwe fiets!

In het dorp zelf lijkt niets te doen, voor de zekerheid vraag ik iemand of er een bar open is. Hij knikt ja en wijst 100 meter verderop de hoek om. Om die hoek zie ik ineens wel heel veel levendigheid. Wel zo'n 40 mensen! Er is een marktje met groente, brood, kleding en een kraam met vlees voor de slager. De slager verzorgt meteen ook de muziek, naast zijn kraam staat een enorme geluidsbox met daaruit de Frans Bauers van de Franse muziek. En er is een bar! Ik word helemaal blij van deze zondagse gezelligheid en drink uitgebreid koffie op het terras.
Ik bel de refuge van het volgende dorp, ik kan er wel slapen maar de dame is pas om 19.00uur aanwezig, dan kan ik er pas in. Dat is iets te lang voor me want ik verwacht er al om 1400uur te zijn. Ik heb even geen behoefte aan wachten, wel aan luxe. Ik doe het hotel, met ligbad!

Ik hoef nog maar 10 km en ben zo blij dat het, met nog een beetje hinken, weer gaat. Heel even loop ik hard en krijg nou wat! Ik lijk met mijn voet heel anders neer te komen, bijna helemaal geen pijn meer. Ik loop 20 minuten hard en ben daarna al bijna in het dorp.
De kamer van het hotel is wat klein, met wat moeite heb ik zoals beloofd zicht op het dorp. Vanavond is het retaurant dicht maar ik krijg een prima maal op mijn kamer geserveerd door de allervriendelijkste eigenaaresse. Ze ziet mij blarenloop en geeft me meteen vers verband en pleisters mee. Er is ook nog bier en een bad waar ik heel lang met een grote grijns in ga liggen.
Alles is weer beter!

Vandaag 21 km. Totaal 1078 km.

1. Nancy Hendriks-Durand:
    9 juni 2015
    La Vie est Belle
  2. DE BRIER Jos:
    10 juni 2015
    Een lekker badje kan wonderen doen. Buen camino.