Dag 61 Beaumont-du-Périgord - Capdrot

26 juni 2015 - Capdrot, Frankrijk

Ja! Naar vandaag heb ik uitgekeken, straks is Ria er weer voor ruim een week!

Gisteravond vertelde de aardige hoteleigenaar me dat er een mooie wandelroute loopt naar Monpazier, het dorp 17 km verderop waar ik Ria zal ontmoeten. Bij het ontbijt geeft hij me een paar kopietjes die hij van een wandelkaart heeft gemaakt. Erg aardig.
Het is een combinatie van 3 routes die hij voorgesteld heeft. Twee keer een gedeelte van een rondwandeling en daarna een GR route.

Als ik onderweg ben moet ik vaak zoeken en kaarten vergelijken. Maar ik wil snel vandaag, kan er niet snel genoeg zijn. Op een gegeven moment is het genoeg, ik loop terug naar de drukke weg, veel sneller. Door de haast drink en eet ik bijna. Daardoor moet moet ik er nog sneller zijn want anders krijg ik teveel dorst en honger. In een wat rare cirkel kom ik terecht.

Ik merk nu hoe haast me uit balans brengt. Ook hoe goed, en haast automatisch, het me lukt om op andere dagen een goede balans te bewaren van lopen, eten, drinken en rusten.
Niet een kwestie van wijsheid of ervaring maar meer van een balans tussen doel en behoefte. Iedere baby kan dat. In het normale leven lukt het me (nog) niet. Dan heb ik vaak een monomaan doel en komen de andere behoeften op de 2e plaats. Niet zo bestendig.Tussen droom en daad staat etos en eer in de weg, en vele vele andere zaken.

Maar uiteindelijk zien Ria en ik elkaar dan toch na 2 maanden. Het is meteen erg fïjn om weer in haar buurt te zijn. Grattan (de hond) is even heel blij maar gaat me dan snel negeren. Hij krijgt deze week mannelijke concurent erbij die ook aandacht van Ria wil.

Na het terras lopen we naar het huis twee km verderop. Ik had een klein huis verwacht waar we net inkunnen, maar het is een erg prettig riant huis dat regelmatig als vakantiehuis verhuurd wordt. Wat een luxe om zo binnen te kunnen wandelen, wat een cadeau. Twee dagen zullen we er met 5 mensen zijn, daarna met 3. Qua eten krijg ik het er ook erg goed. Ria kent iedereen van een veganistisch groepje dat elkaar stimuleert om het meest fantastische eten te maken. Dat wordt smullen!

De komende dagen zal ik me onderdompelen in deze rijkdom. Tot over een paar dagen!

Vandaag 21 km. Totaal 1513 km.

1. Kim:
    4 juli 2015
    Hi Ton,
    Je gaat lekker! Wat fijn dat die mooie viervoeter weer bij je is (en Ria natuurlijk). Veel plezier met je avontuur.