Dag 62-63-64-65 Capdrot

30 juni 2015 - Capdrot, Frankrijk

Vier dagen rust samen met Ria, en met Silvia, en twee dagen ook met Reiner en Minna. En Grattan onze hond natuurlijk. Pelgrim af en dankzij de kookkunst van ieder ook heerlijk veganistisch eten. Mocht iemand nog het beeld hebben dat niet lekker of voedzaam kan zijn, nodig ze dan zeker een keer uit om te komen koken of voor een workshop. Ik denk dat ze dat graag doen.

Het is ineens ook in een heel andere wereld voor me. Pelgrim af, Nederlander in een Frans vakantiehuis op. Pas na een dag kijk ik naar mezelf (en mijn kleren) en besef ik de overstap.
Het zijn fijne dagen. Ik wilde persé ruim voldoende tijd en verlof hebben voor dit soort onderbrekingen.

De hittegolf die er in Nederland is, gaat ook hier tekeer met temperaturen tot 38°. Het vakantiehuis is goed gebouwd, het blijft koel bnnen. Dė mogelijkheid om binnen allerlei klusjes te doen. Ik word blij van klussen en het schoonmaken. Zonder enige haast. Samen klussen, eten, drinken, koken en pauzeren, de dagen gingen heerlijk voort.
La vie est belle.

1. Nancy Hendriks-Durand:
    5 juli 2015
    Heb je nodig zo op zijn tijd, even je accu opladen, samen zijn en je verhaal kwijt kunnen! Ria is toch wel jouw grootste fan
    en steun en toeverlaat!
  2. Jantje Meinema:
    5 juli 2015
    Je kunt het klussen niet laten, he?
    Ik heb nu wel heeeel veel tijd om klusjes voor je op te sparen!
    De grootste hitte is hier nu eerst weer voorbij, wel af en toe nog onweer. Op de warmste dag, zaterdag 4 juli, was hier in Nuis een festival in het Coendersbos, genaamd "Nuisje, Boompje, Beestje" met verschillende podia en internationale artiesten. Eigenlijk net een beetje te warm weer, wat sommige bezoekers tegenhield.
    Nou, goede voetreis maar weer, groetjes!