Dag 66 Capdrot - Bergerac (met de trein)

1 juli 2015 - Bergerac, Frankrijk

Vanuit Capdrot twijfel ik hoe verder te gaan. Ik heb nog 4 wandeldagen met Ria en Grattan. We kunnen doorsteken naar de 'Le Puy route', een populaire camino die meer ten westen van ons naar Spanje loopt. Of teruggaan naar de Vezelay route, de rustige route waar ik al een maand op loop. Het wordt het de laatste, ik vind het prettig die route gewoon af te msken. ik moet dan werst terug naar Bergerac. Uiteindelijk wil ik met de bus of trein terug. Lopen met Grattan in deze hitte over een onbekende weg zonder schaduw of herbergen vind ik een te groot risico.
Maar Frankrijk, platteland en openbaar vervoer is geen automatische combinatie. Silvia vertrekt gelijktijdig met ons uit het vakantiehuis en rijdt naar vrienden die in oost Franrijk wonen. Uiteindelijk rijden we met haar 30 km naar het oosten om daar een trein te pakken 20 km naar het noorden en vervolgens weer 60 km naar het oosten te gaan. Blij dat er uiteindelijk alsnog een manier is. Uiteindelijk zijn we in Bergerac. Dit keer pakken we een hotel, met airco. Vanaf morgen weer pelgrim.