Dag 85 Torres del Rio - Logroño

20 juli 2015 - Logroño, Spanje

Graag wil ik Logroño zien, daarom vandaag maar een klein stukje van 20 kilometer. Hier stoppen ook al de eerste mensen die vanuit Saint Jean zijn komen lopen, hier dus ook al het eerste afscheid van mensen.

Het is weer erg warm vandaag. Als ik al vroeg in Logroño aankom staat er voor de gemeentelijke herberg een grote groep pelgrims te wachten en heb meteen fantasieen van grote warme volle slaapzalen met dichte ramen. Ik kijk even verder en kom uiteindelijk terecht in een vrij nieuw hostel naast de kathedraal. Ruime slaapzaal. Er is zelfs airco zie ik.

Logroño is dě plek van de tapas. Niet zoals in Nederland alles in één restaurant, maar verschillende hapjes bij verschillende drankjes. Met anderen bezoek ik zo 3 keer een bar. Dan genoeg gegeten, en meer dan genoeg gedronken. Een fijne avond.

Ik ben één van de laatste die gaat slapen. Als ik de slaapruimte binnenkom zijn de ramen dicht, is de airco uit en is het erg warm in de kamer. Ik probeer te slapen. Twee mensen staan op en komen terug met de nachtwaker die de airco probeert aan te zetten, die is kapot, twee mannen slepen hun matras naar de gang door de hitte, ik open een raam, maar het blijkt dat de machine van de airco net buiten ons raam zit, herrie maakt en juist warme lucht bij ons naar binnen blaast, want de airco op amdere kamers diet het wel...Raam dicht, na een uur nog wakker, ik sleep mijn matras naar de gang, na een half uur word ik teruggestuurd, bijna iedereen is wakker en loopt op en neer voor verkoeling. Vele, vele uren later is het heb ik toch nog twee uur geslapen en kan ik opstaan. Lekker al lopend weer het licht tegemoet, Logrono uit, Spanje verder in. Om 6 uur in de ochtend geeft de thermometer in de straat nog 25 graden aan.

1. DE BRIER Jos:
    23 juli 2015
    De drukte in Spanje kan soms vervelend zijn en zeker wanneer het zo warm is. Moed houden.